بهترین اکبر جوجه شمال کدام است؟
اکبر جوجه

بهترین اکبر جوجه شمال کدام است؟

مگر می‌شود به خطه زیبای شمال ایران سفر کرد و طعم خاطره‌انگیز و بی‌نظیر غذای اکبر جوجه را تجربه نکرد؟ اکبر جوجه فقط یک غذا نیست؛ بلکه بخشی از هویت مردمان خطه شمال است. در واقع طعم و مزه اصلی این غذا را می‌توانید در شعب اکبر جوجه در شهرهای ساری و قائمشهر تجربه کنید. زیرا اکبر جوجه ساری و اکبر جوجه قائمشهر دو شعبه اصلی رستوران‌های زنجیره‌ای اکبر جوجه هستند. شعبه ساری این رستوران توسط آقای حمیدرضا کلبادی‌نژاد که فرزند مرحوم علی‌اکبر کلبادی‌نژاد بزرگ است، اداره می‌شود. به همین دلیل حساسیت بر روی نحوه طبخ و سرو غذا، بسیار بیشتر از شعبات دیگر در سراسر کشور است.
البته این به معنای بی‌کیفیت بودن غذای شعب دیگر نیست؛ بلکه اگر از ما بپرسند بهترین اکبر جوجه شمال کدام است، بدون شک ما این دو شعبه را معرفی می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر صحبت راجع به تاریخچه غذای اکبر جوجه، راجع به شعب این برند غذایی و مسیری که تا به اینجای کار برای حفظ کیفیت و اصالت خود طی کرده است، توضیحات مفیدی را ارائه دهیم.

 

خاستگاه اکبر جوجه کجاست؟

خاستگاه اکبر جوجه شهر گلوگاه از توابع استان زیبای مازندران است. مردمان شمال این نام را خوب می‌شناسند و قدیمی‌ترها شانس این را داشته‌اند که اولین اکبر جوجه‌ی عمرشان را در این رستوران بخورند. اکبر جوجه ابتدا به این شکلی که امروز می‌بینیم، یک برند غذایی نبود؛ حتی نام یک رستوران هم نبود. داستان از این قرار است که شخصی به نام علی‌اکبر کلبادی‌نژاد به همراه همسر محترم خود، قصد راه‌اندازی یک قهوه‌خانه را در این شهر می‌گیرند. در ابتدا در این قهوه‌خانه تنها صبحانه و سرویس چای سرو می‌شد و از آنجایی که در جاده مشهد قرار داشت، افراد زیادی که اغلب آن‌ها مسافران حرم مطهر امام رضا (ع) بودند، مهمان این زوج جوان می‌شدند و علاوه بر صرف صبحانه، زمانی را برای استراحت و رفع خستگی در آنجا می‌گذراندند. 
زیاد شدن مشتریان این زوج جوان سبب شد تا آن‌ها تصمیم بگیرند علاوه بر صرف صبحانه، چلو جوجه (منظور از جوجه، مرغ‌های کوچک و نابالغ است) را نیز به منوی غذایی خود اضافه کنند. نام اکبر جوجه وام گرفته از نام آقای علی‌اکبر کلبادی بزرگ و ترکیب آن در کنار اصلی‌ترین مواد اولیه این غذا است. 
آنچه که موجب معروفیت این غذا شد، نحوه طبخ خاص آن توسط همسر آقای کلبادی‌نژاد بود که سرو آن غذا را در آن هوای سرد و مرطوب شمال، برای هر مسافری دلپذیر می‌کرد. صنمبر خانم (همسر حاج علی‌اکبر) جوجه‌ها را در کره محلی فراوان سرخ می‌کرد و در هنگام پخت، پوست مرغ را جدا نمی‌کرد. همین موضوع سبب نرم ماندن گوشت جوجه‌ها می‌شد و یکی از اصلی‌ترین رازهای پخت اکبر جوجه است.

 

نحوه تشخیص شعب تقلبی از شعب اصلی اکبر جوجه

 

نحوه تشخیص شعب تقلبی از شعب اصلی اکبر جوجه

از آنجایی که تقریبا اغلب افرادی که به شمال سفر می‌کنند، به دنبال شعب اکبر جوجه اصلی در این منطقه هستند، شناخت یکسری از ویژگی‌های شعب اصلی و عدم وجود آن‌ها در شعب تقلبی، می‌تواند راهنمای آن‌ها برای ایجاد تمایز بین رستوران‌های اصلی و رستوران‌های تقلبی باشد. 
هنگامی که در حال رانندگی در جاده‌های سرسبز شمال هستیم، بر سردر اغلب رستوران‌ها و غذاخوری‌های بین راهی، نام اکبر جوجه و برادران کلبادی به چشم می‌خورد. آیا شما صرف دیدن همین اسم، توقف می‌کنید و به آن رستوران می‌روید و یا اینکه به دنبال علائم و نشانه‌های دیگری می‌گردید. 
قصه از اینجا شروع شد؛ پس از اینکه فرزندان علی‌اکبر کلبادی‌نژاد متوجه سواستفاده افراد از نام برند غذایی‌شان شدند، تصمیم گرفتند که با طراحی یک لوگوی اختصاصی، سبب تمایز خود با رستوران‌های تقلبی شوند. این لوگو با الهام از غذای اکبر جوجه و برنج شمالی که نماد کشاورزی این خطه است، طراحی شد. به شکلی که دو خوشه برنج خمیده در طرفین و یک جوجه در میان آن‌ها قرار دارد که به خوبی مفهوم ساختار و پخت این غذا را می‌رساند.
حرکت مثبت دیگر این بود که فرزند ارشد حاج علی‌اکبر کلبادی‌نژاد که آقای حمیدرضا نام داشت، حرف انگلیسی اول اسم خود را به نام اکبر جوجه اضافه کرد. تا آن زمان A.J عبارت لاتین اختصاری نام اکبر جوجه بود اما از آن به بعد به H.A.J تغییر یافت.
نکته دیگر اینکه پالت رنگی شعب اصلی اکبر جوجه، متشکل از دو رنگ قرمز و طلایی است. رنگ قرمز در پس‌زمینه قرار دارد و لوگوی این برند تجاری به رنگ طلایی است که بر روی پس‌زمینه قرمز رنگ می‌درخشد. بنابراین شما می‌توانید از سه طریق، شعب اکبر جوجه اصلی را از شعب اکبر جوجه تقلبی تشخیص دهید.

 

بهترین شعبه اکبر جوجه در شمال

 

بهترین شعبه اکبر جوجه در شمال

طبیعتا بهترین شعبه‌های اکبر جوجه، شعب اصلی آن است. برند غذایی اکبر جوجه دو شعبه اصلی دارد که یکی از آن‌ها در ساری و دیگری در قائمشهر وجود دارد. البته می‌توان گفت که اغلب شعبه‌های این رستوران در دو استان مازندران و گرگان قرار دارد. 
اما شعبه ساری، اصلی‌ترین و اولین شعبه رستوران اکبر جوجه است که پس از شعبه گلوگاه راه‌اندازی شد. مدیریت این شعبه بر عهده فرزند ارشد کلبادی بزرگ است که آقای حمیدرضا کلبادی‌نژاد نام دارند و این غذا را با همان طعم و عطر اصلی‌اش طبخ می‌کنند. در واقع آن‌ها با پایبندی به دستور پخت اصلی، توانستند اصالت طعم و مزه اصلی این غذا راحفظ نمایند و درصد بالایی از رضایت مشتریان را به دست آورند. شما نیز اگر به دنبال این هستید که یک پرس اکبر جوجه اصلی را به همراه خانواده خود میل کنید، توصیه ما این است که به شعبه ساری مراجعه نمایید.
شعبه دیگری از این برند غذایی که جزو شعب اصلی است، شعبه قائمشهر است که توسط آقای فریدون کلبادی‌نژاد اداره می‌شود. کیفیت غذای طبخ شده در این شعبه نیز به اندازه شعبه ساری خوب است و با خوردن اکبر جوجه در این رستوران، سرشار از لذت خواهید شد و طعم آن را هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد.

 

سخن پایانی

در این مقاله راجع به اینکه بهترین شعبه اکبر جوجه شمال کدام است، تاریخچه و خاستگاه اولیه این غذا صحبت کردیم. همچنین توضیحاتی را راجع به علائم تمایز شعبات اصلی با شعبات تقلبی ذکر کردیم. اگر سوالی در خصوص نحوه پخت اکبر جوجه و نکات مربوط به سرو آن دارید، می‌توانید مقالات دیگر ما را در این سایت مطالعه فرمایید و یا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

(2) نظرات

user
19 فروردین 1403

واقعا بهترین شعبه اکبرجوجه همون شعبه بزرگیه که کنار پمپ بنزین تو کمربندی ساریه من خودم هر وقت مسیرم سمت ساری باشه میرم اونجا واقعا بی نظیره هم کیفیت غذاها هم شیک بودن و تمیزی فضا


user
27 فروردین 1403

بهترین شعبه اکبرجوجه برای شهر ساری هست. فضای بسیار زیبا، پرسنل خوب، غذای با کیفیت و... واقعا همه ویژگی های یک رستوران خوب رو داره.

سلام و عرض ادب،

سپاس از لطفتان به مجموعه اکبرجوجه، باعث افتخار ماست که مشتریانی چون شما داریم.


پیام بگذارید