اولین شعبه اکبر جوجه کجاست؟
اکبر جوجه

اولین شعبه اکبر جوجه کجاست؟

شاید این سوال شما نیز باشد که اولین شعبه اکبر جوجه کجاست و بنیان‌گذار آن چه فرد یا افرادی هستند. نام اکبر جوجه که حالا به یک برند در صنعت غذایی تبدیل شده است، عنوان یک غذاخوری کوچک بود که اولین بار در سال 1332 در شهرستان گلوگاه از توابع استان مازندران راه‌اندازی شد. 
بنیان‌گذار اصلی آن علی‌اکبر کلبادی‌نژاد بود که این غذاخوری را راه‌اندازی کرد و سپس توسعه داد. البته جا دارد که از همسر مرحوم علی‌اکبر کلبادی‌نژاد نیز که با تلاش‌های بی‌وقفه‌اش تاثیر بسزایی در راه‌اندازی این رستوران داشت نیز یاد کنیم. شاید نخستین بار که علی‌اکبر کلبادی‌نژاد در فکر تاسیس رستورانی با این نام بود، تصورش را هم نمی‌کرد که تا 80 سال بعد روزی این منو که تنها نام یک غذا در آن وجود داشت، به برگ برنده‌ای در دستانش تبدیل شود که تا سال‌ها بعد، نام آن را کسی فراموش نکند و هنوز هم افراد زیادی به شوق خوردن این غذا در شعبه اصلی، راهی خطه زیبا و سرسبز شمال شوند.

 

داستان شهرت اکبر جوجه

نمی‌توان شهرت زبانزد برادران کلبادی را تنها به شانس و یار بودن بخت با آن‌ها ربط داد. کیفیت عالی و دقت آن‌ها در پخت این غذا را می‌توان اصلی‌ترین عامل موفقیت آن‌ها در این مسیر دانست. کیفیتی که نه تنها از آن کاسته نشد، بلکه روز‌به‌روز بر آن نیز افزوده شد و حالا شاهد شعب اکبر جوجه در سرتاسر ایران (به خصوص استان‌های شمالی کشور) هستیم. 
اگرچه راز پخت این غذای لذیذ و جادویی را کسی جز آشپزها نمی‌داند و یا اینکه اولین بار چه شد که ایده رسپی (دستور پخت) این غذا به ذهن علی‌اکبر کلبادی‌نژاد خطور کرد؛ اما چیزی که واضح است، راز موفقیت آن‌ها در حفظ کیفیت و اصالت طعم اکبر جوجه است که هنوز هم با دفعه اولی که شما آن را در سال‌های دور میل کرده‌اید، فرق چندانی ندارد.
در این مقاله قصد داریم تا برای شما بگوییم که اولین شعبه اکبر جوجه کجاست و اینکه باقی شعب اکبر جوجه در چه شهرهایی قرار دارند. همچنین مشخصات رستوران‌هایی که شعب اصلی اکبر جوجه هستند و نمایندگی آن را اخذ کرده‌اند را برای شما توضیح می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه این نوشتار همراه ما باشید.

 

تفاوت شعب اصلی با شعب غیراصلی اکبرجوجه

 

تفاوت شعب اصلی با شعب غیراصلی اکبر جوجه

در بخش‌های قبلی مقاله، راجع به شهرت زبانزد برند اکبر جوجه صحبت کردیم؛ اما شاید بتوان گفت که این شهرت برای این برند به مثابه یک شمشیر دولبه بود. می‌پرسید چرا؟
علت را برای شما بازگو خواهیم کرد. پس از آن که نام غذای اکبر جوجه به یک برند نام آشنا در صنایع غذایی تبدیل شد و تعدادی شعب اکبر جوجه در شهرهای مختلف شمال افتتاح شد، عده‌ای سودجو شروع به استفاده از نام این برند بر سردر سالن‌های غذاخوری و رستوران‌های خود کردند. تعداد این رستوران‌ها روزبه‌روز در حال افزایش بود؛ تا جایی که واقعا از کنترل خارج شده و عملا امکان اقدام قانونی برای مجازات آن‌ها در جهت این سواستفاده و باز‌پس‌گیری اعتبار نبود. 
از سوی دیگر تعداد مشتریان ناراضی نیز در حال افزایش بود و بسیاری از مشتریان به علت خاطره بدی که از سرو غذا در شعب غیراصلی داشتند، به شعب اکبر جوجه اصلی نیز بی‌اعتماد شده بودند و ترجیح می‌دادند هر غذای دیگری بخورند به غیر از اکبر جوجه.
چرا که در سال‌های اخیر، بسیاری از رستوران‌ها با سواستفاده از نام اکبر جوجه، سعی در خریدن آبرو و اعتباری برای سالن‌های غذاخوری خود داشته‌اند. این در حالی است که طعم و کیفیت غذایی که آن‌ها تحت عنوان اکبر جوجه سرو می‌کنند، هیچ شباهتی به مزه و طعم اکبر جوجه واقعی ندارد و بسیاری از مشتریان از این موضوع نارضایتی بالایی دارند. 
علت این اتفاق به این دلیل است که اغلب رستوران‌ها (حدود 90 درصد) که نام اکبر جوجه را بر سردر مغازه خود درج نموده‌اند، جزو شعب اصلی و نمایندگی‌های این برند زنجیره‌ای نیستند و تنها قصد دارند تا با ایتفاده از نام و نشان این برند، توجه مشتریان در حال عبور را به خود جلب نمایند و آن‌ها را به هر ترتیبی، به رستوران خود بیاورند.
این مشکل تا حد زیادی به اعتبار و آبروی اکبر جوجه ضربه وارد کرد؛ تا اینکه صاحبان آن تصمیم گرفتند با ایجاد وجه تمایز چه در نمای ظاهری و چه در سبک کاری خود، اعتبار از دست رفته‌شان را پس بگیرند. آن‌ها بر آن شدند تا با طراحی یک لوگوی اختصاصی و داشتن یک سبک خاص در معماری ساختمان رستوران و منوی مشخص، حساب خود را از شعبات فیک و تقلبی جدا کنند. لازم به ذکر است، ارائه تنها یک غذا که همان اکبر جوجه است، غذای دیگری در رستوران های اصلی ارائه نمی گردد.

 

لوگوی شعب اکبر جوجه چگونه است؟

لوگوی شعب اکبر جوجه متشکل از دو خوشه خمیده برنج است که در طرفین قرار دارند و یک مرغ (همان جوجه) در وسط آن‌ها قرار دارد. این لوگو به رنگ طلایی است و خوشه‌های برنج به زیبایی هرچه تمام‌تر در کنار آن سربرافراشته‌اند که نماد غذای اصلی مردمان شمال است. شاید بپرسید که عبارت H.A.J چه معنا و مفهومی دارد. دو حرف A و J که کاملا مشخص است و حروف اول نام اکبر جوجه به زبان لاتین هستند و اما حرف H نشانه چیست؟
زمانی که فرزندان کلبادی بزرگ متوجه سواستفاده بسیاری از رستوران‌ها از این نام شدند، یکی از فرزندان او که حمیدرضا نام داشت، در سال 1364 تصمیم گرفت حرف اول اسم خود را در زبان لاتین به این عبارت اضافه کند تا راه را بر سودجویان ببندد. این شخص هم‌اکنون مدیریت شعبه اصلی و مرکزی اکبر جوجه که در شهر ساری قرار دارد را بر عهده دارد.
هم‌اکنون کلیه شعب اکبر جوجه اصلی به این لوگو و نام مزین هستند و اگر می‌خواهید تا غذای اکبر جوجه را با همان طعم و مزه واقعی‌اش میل کنید، باید تنها به رستوران‌هایی با همین نام و مشخصات مراجعه نمایید.

 

آدرس و شماره تلفن شعب اکبر جوجه اصلی

در این بخش از نوشتار قصد داریم تا به معرفی و ذکر آدرس کلیه شعبات اصلی اکبر جوجه بپردازیم. در پاسخ به این سوال که اولین شعبه اکبر جوجه کجاست، گفتیم که اولین شعبه آن یک غذاخوری کوچک در شهر گلوگاه مازندران بوده است. اما هم‌اکنون دو شعبه اصلی که زیرنظر فرزندان مرحوم علی‌اکبر کلبادی‌نژاد فعالیت می‌کنند، اکبر جوجه شعبه ساری و قائمشهر است که کیفیت غذای آن زبانزد است.

1.    اکبر جوجه ساری (شعبه اصلی)

اکبر جوجه ساری، توسط شخص آقای حمیدرضا کلبادی‌‌نژاد مدیریت می‌شود و تنها غذایی که در این رستوران ارائه می‌گردد، همان اکبر جوجه با سس مخصوص و کته زعفرانی است. در منوی این رستوران هیچ غذای دیگری وجود ندارد و به صورت تخصصی در زمینه پخت همین غذا فعالیت دارند.
آدرس رستوران اکبر جوجه: ساری، کمربندی غربی، جنب پمپ بنزین مفیدی
تلفن رستوران اکبر جوجه: 01133395155

 

2.    اکبرجوجه قائمشهر

قائمشهر یکی دیگر از شعبات اصلی اکبر جوجه است که مدیریت آن به عهده جناب آقای فریدون کلبادی‌نژاد است و همان سیستمی که در شعبه اکبر جوجه ساری پیاده‌سازی می‌شود، در این شعبه نیز اجرا می‌گردد. 
آدرس رستوران اکبر جوجه: قائمشهر، کمربندی فیروزکوه به تهران
تلفن رستوران اکبر جوجه: 01144480850

 

جمع‌بندی

نام رستوران‌هایی که به همراه نشانی و شماره تماس‌شان در این وبسایت ذکر کردیم، شعب اصلی اکبر جوجه واقعی هستند که مدیریت آن‌ها توسط فرزند آقای علی‌اکبر کلبادی‌نژاد است. هر گونه تغییری در فهرست شعب از طریق همین سایت و کانال رسمی اکبر جوجه به اطلاع شما مشتریان عزیز می‌رسد. در صورتی که مایلید طعم اکبر جوجه را برای همیشه در ذهن خود به یاد ماندنی کنید، از شما دعوت می‌کنیم به یکی از شعبات ما در ساری یا شعبه اکبر جوجه قائمشهر سر بزنید تا افتخار میزبانی از شما هموطنان عزیز و گرانقدر را در محیطی زیبا و درخور وجودتان داشته باشیم.

پیام بگذارید